הרוצח מסתובב חופשי • מחבל הפיגועים במומביי שוחרר

    נתן גולד No Comments on הרוצח מסתובב חופשי • מחבל הפיגועים במומביי שוחרר
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט בפקיסטן שחרר בערבות ביום שישי האחרון את מתכנן הפיגועים במומבאי ב-2008 שבהם נהרגו 166 בני אדם, זאקי א-רחמן לחבי. לטענת בית המשפט, אין סיבה מספקת להחזיק את לחבי בן ה-55 במעצר, עד לתחילת משפטו – וכעת הוא חופשי.

    גורמים בקהילת המודיעין הבינלאומית אמרו ל-BBC כי ייתכן שאחת הסיבות לשחרורו הוא חששם של גורמי הביטחון בפקיסטן שהמשך כליאתו תעורר את המורדים הקשמירים, שאליהם הוא משתייך, דבר שהממשלה מנסה להימנע ממנו בכל מחיר.

    במתקפה במומבאי, שהחלה ב-26 בנובמבר 2008 וארכה ארבעה ימים, נהרגו 166 אנשים מתוכם שישה יהודים, ביניהם, שליח חב"ד, הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, משגיחי הכשרות, הרב בן ציון קרומן, והרב אריה לייבוש טייטלבאום הי"ד, ששהו באותה עת בבית חבד במקום.

    לחבי, שעומד בראש ארגון הג'יהאד "לשקר-א-טייבה", נעצר ב-7 בדצמבר 2008, ארבעה ימים לאחר שהרשויות בהודו נקבו בשמו כאחד החשודים העיקריים בתכנון הפיגוע.

    ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, גינה את שחרורו וגורם במשרד החוץ ההודי כינה את ההחלטה "כישלון". לדבריו, מדובר ב"טרוריסט ידוע" שמהווה סכנה ממשית לביטחונה של ארצו. מחלקת המדינה האמריקנית תקפה בחריפות את החלטת בית המשפט מסרה כי היא "שוקלת את צעדיה". בתוך כך, מקורביו מסרו שהם לא יכולים לספק מידע על אודות מקום הימצאו "מסיבות ביטחוניות".



    0 תגובות